Posiłek potreningowy - placuszki z ciecierzycy :)

595 kcal, B (31 g), WW (110 g), T (13 g)

Składniki:

-ciecierzyca - 105 g (ok. 7 łyżek)
-cebula - 1 średnia sztuka
-czosnek - 1 ząbek
-pietruszka, korzeń - 1 mała sztuka
-marchew - 1 mała sztuka
-pomidory suszone w oleju - 4 sztuki
-maka ziemniaczana - 25 g (ok. 5 łyżek)
-natka pietruszki - ćwierć sztuki
-przyprawy: kurkuma, papryka słodka, sól, pieprz

Sposób przygotowania:

Ciecierzycę ugotuj ok. 45 min, wylej wodę. Wlej zimną wodę i zostaw ciecierzycę na noc, aby napęczniała. Ciecierzycę zmiksuj w blenderze na gruby żwirek. Marchew i pietruszkę zetrzyj na małych oczkach. Natkę bardzo drobno pokrój. Cebulę i czosnek drobno pokrój i podduś chwilę razem z natką i pokrojonymi pomidorami. Wystarczy 5min. Wrzuć do blendera i miksuj przez minutkę. Do dużej miski wrzuć ciecierzycę, warzywa z patelni, mąkę, przyprawy i wymieszaj łyżką. Masa nie będzie się kleić, ale bez problemu uformujesz kulki wielkości orzecha włoskiego. Lekko spłaszczaj kulki i smaż chwilkę po obu stronach, na rozgrzanej patelni, posmarowanej olejem, najlepiej kokosowym, bądź na maśle klarowanym.

Smacznego ! :)